Selasa, 6 Mei 2014

BadHairDay

May 6, 2014

Aku sampai dari kampung lewat tengah malam, nak komplen pun tak boleh sebab tumpang orang. Anak aku meragam sampai pukul 2 pagi, layankan le kerenah dia. Bangun pagi tadi, aku sakit belakang, tekak perit, and aku jalan pun dah macam orang mabuk. So aku minta En Noor hantar aku pergi kerja, sebab dia cuti. Mistake number 1: dah ganggu hari cuti suami. Dia tak merungut, tapi aku rasa guilty.

Dalam pukul 4 lebih petang semalam aku dapat call tanya sal LO. Aku lupa langsung! Kalau awal sikit aku dapat call tu, InsyaAllah sempat aku call officer in charge nak maklum situasi and mintak tolong forward surat. Mistake number 2: tak menggunakan kemudahan SMS or WhatsApp untuk selesai isu. Ko keje dengan polis, takde alasan.

Hari ni aku masuk office, print out semua surat untuk minta pegawai sign, pass pada PA dia and aku balik. Aku maklum yang aku tak sihat. Urusan surat tu aku dah pesan pada despatch and kerani lain. Nak print out surat pun aku kena naik ke admin padahal dah seminggu aku minta orang yang sepatutnya replace toner baru. Mistake number 3: tak inform officer in charge yang aku mungkin MC hari ni.

Aku tunggu 3 jam di klinik yang selalu aku pergi, dengan makluman yang ada 8 patient sebelum doktor jumpa aku. It's okay, aku nak minum jap, dari bangun sampai dah nak pukul 9 pagi aku belum alas perut. In the end, aku found out yang ada sorang lagi patient queue sebelum turn aku. Masa tu dah pukul 12 tengah hari. Aku letak nama pukul 9 lebih. Whole body is aching. Aku blah and masuk klinik lain. By the time aku amik ubat, orang dah keluar lunch. Aku balik, telan ubat and doze off. Mistake number 4: tak inform officer in charge yang aku MC hari ni.

And officer in charge aku masuk opis agaknya, kena serang bertalu (dengan D1 maybe), call and aku tak sedar. So skang cara dia WhatsApp aku ni macam aku nak lari dari kerja. Orang dari bahagian latihan tak mengaku itu salah diorang. And aku pun tak tuduh, cuma mistakes happened every now and then. Yang Bukit Aman pun masa ni la nak buat perangai macam haram, padahal banyak kali diorang buat taik, aku diamkan je.

I'm sick and I don't care korang nak kata apa. Let me rest, sok korang nak perkuda aku pun InsyaAllah aku tak bising.

Tiada ulasan: