Khamis, 8 Januari 2015

Sunyi..YangTerasa

January 8, 2014

0413 hrs..
Just got home, from JB. This time, aku balik sendiri. Sepatutnya aku lapor ke hostel semula 30 Disember tapi disebabkan lapor masuk dilewatkan atas sebab banjir, maka aku balik rumah semula. Petang tu aku berlawan dengan perasaan sendiri, bila aku terpaksa hantar En. Suami dengan Safiyyah naik bas ke Johor. Nangis-nangis okeh. Sebab cuti disambung, En. Suami pujuk aku ikut dia balik ke Johor.

Okay, aku ikut. Memang berterabur habis plan on that day. Tapi aku happy. Satu family naik bas ke Johor.


But last night, perpisahan memang inevitable. Beratnya rasa. Aku pujuk hati sendiri. Aku layan Safiyyah, aku ikut En. Suami cari barang. Usually aku memang penat dengan jadual macam semalam, but still, aku ikutkan. Once aku dah start kelas, lama lagi baru aku dapat balik ke Johor untuk visit diorang. So for the sake of a few hours left to us, aku ignore rasa letih tu.

Bas aku supposed to be at 11.15 malam, but a bit late. Safiyyah dah meragam, nak tidur. Bila sampai je bas, aku cuma sempat cium dahi dia and salam En. Suami. Masa atas bas, aku nampak En. Suami cuba kejut Safiyyah untuk lambai aku. Oh God, beratnya rasa.

And now, I'm alone in the house. An empty house. Rasa macam diri aku still tertinggal lagi kat Pulai Indah tu. Close to two years, aku always ada teman di rumah. Even bila aku sambung study, still aku boleh outing on the weekend just so that I could see Safiyyah and Noorman. But now, there are 350km that sets us apart. Korang yang terbaca entry ni, please, doakan aku kuat.






Be safe, daughter, husband. Semoga dalam peliharaan Allah selalu..
0424hrs, feeling nak nangis..

Settle kemas rumah. Trying the hardest to keep myself busy so rasa rindu tu tak perit sangat. Texting dengan mak, sama juga. Mak pesan kawal rasa rindu tu, belajar bersabar. Tinggal dua setengah tahun je lagi. Semoga tabah..
1122hrs, sambung report VP. Not even feeling hungry..

Tiada ulasan: