Sabtu, 24 Januari 2015

Sangap

January 24, 2015

Sabtu, kelas ganti untuk sambutan Tahun Baru Cina nanti. Aku tak kisah pasal kelas ganti ni tapi aku annoyed dengan jadual yang dah ditetapkan. Kau ambik satu hari daripada weekend kitorang untuk buat sesi pembelajaran, fine. Aku terima. But please make it productive. Untuk apa kau set kelas tutorial seawal-awal pagi then by 10am kelas selesai.. and the next class is at 3pm! For what?? Semata-mata nak make sure orang tak balik ke hostel?? Ridiculous.

Right now, at 12 tengah hari, half of the class is gone. Kau set rules, tapi kau tak make sure pun yang budak-budak ni takkan jumpa loophole or backdoor untuk semua peraturan kau. Mengantuk ok. Aku tak tau la apa yang ada dalam kepala diorang masa diorang set jadual ni. Dah la jadual tukar ikut suka, and changes were always in the last minute.  Kau ingat semua orang ada masa nak angkut buku sebanyak-banyak tidak ke kelas hari-hari? Aku pun tak faham.

From the time aku mula kerja di government department, sampai sekarang aku cuti untuk belajar, aku tak faham mentaliti government servant. Bukan semua macam ni, tapi MAJORITY macam ni. Please someone bagi pencerahan kat aku ni.

Tiada ulasan: