Rabu, 26 November 2014

Ada Jugak

November 26, 2014

Pagi tadi ada sukaneka untuk program kitorang. Aku check senarai nama, well.. I'm not listed. So aku assume position as AJK (hidup mesti mau poyo, okeh). Aku berjalan terhegeh-hegeh ke kolej, makan apa yang patut, then berkumpul di Fisio Street. Nak tunggu masa untuk aerobik pun lama. Janji pukul 7.50 berkumpul di padang, 8.45 nak panggil untuk aerobik pun liat amat. Aku pun antara yang liat tu.

Game yang tersenarai dalam cadangan awal cuma 6 je, tapi dek sebab semua orang sangat enjoy hari ni, alih-alih jadi 7-8 game pulak. Aku suka-suka je ambil gambar, bukan la ada specific purpose taoi tah macam mana pulak pengajar datang tengok tadi terus suruh aku ambil gambar untuk report dia nanti. Amboi kemain indah pengharapan anda ye, ternampak terus terharap.

Dalam pada dok sibukkan sukan tu, ada jugak dengar pasal kes curi duit. Ye la, kan ke semalam elaun masuk (aku jugak yang belum dapat-dapat gaji sampai sekarang. Nak komplen nanti ada yang panas bontot. Eh.), jadi mungkin ada yang ternampak budak-budak ni keluarkan duit banyak. Bukan apa, mesin ATM tu satu je, yang guna beribu. Harus la cepat kondem. Duit pun cepat je habis. Selalu la OUT OF SERVICE.

Budak-budak yang hilang duit ni ambil jalan bertanya kalau-kalau ada lagi orang yang hilang duit. Kebetulan bilik diorang dekat sangat dengan bilik aku, and benda jadi awal pagi tadi. Sampai ada member aku yang lain balik ke bilik nak check kot ada duit or barang lain pun ikut hilang jugak. Nampak tak banyak, tapi di kala orang nak bersiap nak balik untuk cuti semester ni, hilang sikit pun terasa terjejas. 

Tadi aku terserempak dengan budak-budak yang hilang duit ni. Eh, bijak pulak si pencuri pulang semula duit tu masa orang tengah sibuk nak bersiap untuk sukaneka tadi. Kan terang lagi bersuluh yang mencuri ni budak kelas aku jugak?? Hadei la. Jangan buat kerja bodoh boleh tak? Kau takde duit, cuba tanya kot-kot ada yang boleh pinjamkan. Yang kau sampai mencuri tu kenapa la??

Next semester kita berkumpul lagi. Untuk si pencuri ni, aku harap sangat kes ni first and last. Duit yang tak seberapa tu tak bawak ko ke mana pun. Semata-mata duit seratus dua, sampai sanggup putus kawan, ko nak macam tu?? Fikir balik.

Tiada ulasan: