Ahad, 18 Januari 2015

BilaTerasaTakDemam

January 18, 2015

Aku terjaga awal, dalam pukul 7 gitu, mainly sebab kepala berdenyut tapi tidur dah cukup. Aku selsema and pagi ni dah mula gatal tekak. Since aku tak berasa nak lelap semula, aku bawak baju-baju kotor untuk basuh. Selesai je aku humban semua baju kotor dalam mesin, siap bayar semua, aku pergi mandi. Pergh, efisyen tahap dewata la kononnya.

Aku ajak a few classmates keluar ke The Store sebab aku nak beli fail. Aku perlu teman so that aku tak sesat masa nak cari kereta di parking time nak balik. Since semua sibuk or bajet kurang, aku ajak ex-roommate aku dulu. Dah alang-alang nak ambil penyapu dan langsir aku dari dia, ajak je keluar sekali. Pukul 10 lebih kitorang gerak ke The Store.

Sampai kat sana dah pukul 10.30, of which, by right tempat tu sepatutnya dah buka. Tapi aku naik hairan sebab cuma gerai-gerai je yang dah buka, kedai-kedai masih half-opened. Daripada melanguk tak tentu, ada baiknya aku isi perut. Teringin jugak nak try makan kat gerai seberang The Store tu. Menu pagi ni adalah bakso. Berasap baq ang..

Nampak macam sikit tapi kenyang sebab ada seketul meatball dia sebesar penumbuk aku. Pergh, memang maut gila!! Taubat aku tak merungut pasal makan dah. Tersadai kejap aku dengan Aliatun. Padan muka kitorang.

Masuk balik dalam The Store, still area bawah belum open to customers. Stress aku ni ha. Sejak kahwin, aku tak biasa keluar kalau En. Noor takde. Kalau kat opis, just teman kawan-kawan keluar. If terdesak sangat, aku ajak adik ipar teman. So kali ni aku rasa memang awkward sangat outing without the presence of my husband and daughter.

Finally bila buka je area bawah tu, aku terus masuk and rembat semua barang-barang yang aku dah plan nak beli. Sekali nak bayar, queue punya la panjang. Selamba tapir betul management biar satu kaunter je buka. Gila kejam. Kalau tak pasal aku terdesak nak beli barang-barang, memang aku blah je.

Settle bayar barang, aku naik. Aliatun belanja KFC. Survey Internet package promotion jap, then gerak balik. Sampai bilik, Syifa terus pasang langsir and aku telan ubat selsema. Plan nak tidur tapi bila Syidah dengan Syafika datang untuk buat assignment kumpulan, terbantut jap niat nak tido. Aku tolong buat sikit assignment sebelum mata aku mula layu, and aku pun give in je la..

Maghrib baru aku sedar. Bersiap ala kadar, then call En. Noor.. dapat jugak borak dengan Safiyyah (even dia just diam and dengar je aku berceloteh). Gosok baju, sorting notes, makan sup campur, lap badan.. now aku ready nak doze off sekali lagi. Sekian laporan untuk hari ini.

Tiada ulasan: