Jumaat, 30 Januari 2015

Greed

January 30, 2015

So early in the morning, aku dah terjaga by the time En. Noor call untuk kejut. Tak sabar rasanya nak tunggu petang nanti, kemas barang-barang untuk jemput Safiyyah. Semalam Safiyyah sakit mata, jangkit dari kawan-kawan katanya. Awal pagi semalam pulak Safiyyah kembung, sampai En. Noor cakap macam bunyi belon dah perut anak dara tu. Ultimate la aku rasa. Aku nak ambil dia and duduk di KL semula.

It's all about greed. Human greed. Kita strive to get whatever that we desire. It's always about us. As if the world is revolving about us and nothing else. In the process, we never realized that we have sacrifice many things and people, just so that when we die, there's no remorse. No regrets of not doing something about our dreams. Kita fikir apa yang kita buat tu is for greater good.

Tiba-tiba je kan? Aku gagahkan menulis pagi ni, sebab aku rasa bersalah. My greed membuatkan orang sekeliling aku terpaksa berkorban.. macam En. Noor dan Safiyyah. En. Noor dah dewasa, and dia sendiri hantar aku ke sini, atas keizinan dia, untuk aku belajar. But for Safiyyah, apa la yang dia tau. Even if dia bukan jenis meragam pun, dia masih kecil.

Aku rasa bersalah tak sudah.

I guess we have taken things for granted, way too much. Mungkin aku merepek pagi-pagi macam ni sebab rindu pada anak, but I can't help it. Biarpun Safiyyah rapat dengan ayahnya, but I still have a mother's conscience. Instinct aku kuat sangat bagitau aku yang anak aku tak happy. Aku mungkin tak boleh bawa Safiyyah duduk dengan aku, but I could be close to her. That's a start.

I'm coming to get you home, daughter.

Mode: feeling tak betul sejak 2-3 hari ni. Gila rindu kat anak.

Tiada ulasan: