Selasa, 15 April 2014

Apekah??

April 15, 2014

Tetiba jek ari ni aku rasa nak update. Sekali rasa nak update, over terlebih! Tapi aku tak kira.. nak gak cite. Punca?


Aku leka belek satu-dua kerja pagi ni, jadi takde la aku tergerak nak check email. Padahal it's NORMAL, setiap pagi rutin aku adalah check email. So dah selesai kerja-kerja yang aku kategorikan sebagai urgent (sebab ada yang akan MEROYAN bila aku lambat skit check claim untuk forward), maka adalah aku terasa nak bersenggang membaca bahan yang takde pekdah.

Tup tup bila check, aku dapat satu panggilan untuk interview. Ingat lagi tahun lepas aku dah dipanggil untuk interview ni? Ye cik Jah, hasil nye aku ni cuma calon simpanan je. Maka dengan selamba badak aku ajak En Noor gi berpoya-poya bukak satu lagi akaun ASB (kaitan?). Sungguh joli katak aku bersama laki aku pada masa tu. Ada gak terdetik kat ati, tambah anak sorang lagi pun best gak neh! Boleh? Tak kuasa sungguh!!

Dalam pada dok relax tu, datang pulak offer ni. Serba salah ni. Kalau dapat cane ngan laki aku? Cane ngan Safiyyah? Ala, gedik benor! Padahal sebelum ni okay je, siap gedik nak gi sangat kalau dapat. Alih-alih dah dapat call cani, boleh lak nak dolak-dalik. Hempuk sekali baru la hilang tahap sewel kepala aku ni agaknya. Dah tau blaja tak tinggi, ada hati nak timbang-timbang offer. Huh!

En Noor tak kisah.. (semedang nye tak kisah!), siap boleh atur cuti nak anta aku nanti. Tapi kan, tengok kat jawatan yang di offer tu, aku blur la. Korang, bleh tak bagi sikit info kat aku sal hal ni? Kalau korang yang memang keje in the field stated tu, lagi baik. Tolong plis?

Tiada ulasan: