Selasa, 30 September 2014

Isnin-Yang-Tak-Mengghairahkan

September 29, 2014

Pagi-pagi lagi aku dah monyok, sebab aku bangun lambat. Nak dekat 5.50 pagi baru aku sedar. Terbang habis la harapan nak study. So aku bersiap je macam biasa. Regu aku berjalan pagi-pagi belum balik sini, so pagi ni aku berseorangan la menuju ke kolej. Tah cemana pulak la kaki aku nak cramp pagi ni. Nak kata sejuk, semalam punya la bahang, mau lucut habis semua baju seluar.

Maka niat nak makan kat kafe (aku tak kisah makan sorang-sorang, janji makanan ada) terbantut la. Harus la aku makan di kelas je. Buatnya tengah sedap makan tetiba cramp teruk, sape la yang nak aku minta tolong nanti. Slack makan kat kelas adalah suasana yang langsung tak best. Panas, bahang, berkuap, bising. Tapi nak buat cane, redha je la kekdahnye. Kelas macam biasa, slow pagi-pagi, lambat nak panas enjin.

Tak banyak mende yang boleh nak aku memorize as interesting sebab aku sekarang dah ada sikit feeling macam budak-budak ni, stress dengan pressure melampau. Satu perkara aku faham is that as a student, keje ko is study. However please ada give and take. Bukan 1 je subject yang kitorang amik, and not all of us came from science background. Bila expectation untuk diploma is as the same as for the degrees, aku terasa letih.

Dugaan, okey.. ini semua dugaan. Stress sebab terkurung for those yang dah biasa bebas macam aku, plus duit lambat sangat nak dapat (as usual in government sector), and cuti yang sampai sekarang belum diluluskan. Sijil gaji until now tak dengar cerita, tak tau la jadi pekasam kat tangan siapa.

So rather than fikir tak habis kerenah ni semua, why not do something else? Ni la hasilnya..

Tiada ulasan: