Rabu, 1 Oktober 2014

October 1: 32 Days To Go

October 1, 2014

Welcome October. Aku jarang notice the first day of the month, tapi hari ni agaknya aku agak gugup tunggu result exam hari tu. Still belum posted tapi aku akan share a few stories about today. Ada yang lucu, ada yang sikit menyedihkan, ada jugak yang menjengkelkan..

Story 1: Tumbler & RM0.50

Aku balik ke rumah during outing last week, as usual. Lunch En. Noor yang masak, tapi dinner selalu tapau je sebab nak kejar masa untuk balik ke hostel. This time dinner is KFC, since Uncle Jack kehabisan ayam and I wasn't going to wait. Air yang aku upgrade kali ni Orange Twister Tropicana, large. Tumbler ni dah dok dalam beg aku (kerja En. Noor selalunya silent and efficient). So aku bahagi 2 air tu, bahagian dok elok dalam tumbler ni. Maka bermula la tugas tumbler ni kat tempat aku. 

Selalu aku makan, air yang aku beli tu diorang akan jual in cup. So memandangkan tumbler ni dok tercongok je kat bilik hostel, aku bawak untuk tapau air (sometimes aku prefer minum air tu dalam kelas je). Satu cup air teh O ais selalunya RM1, tapi pagi tadi makcik tu boleh cakap,"air ni makcik kira RM0.50 je la nak." See? Nampak tak permainan kat situ? Oh well, if dengan tumbler ni aku jimat RM0.50 untuk drinks, why not?

Eh, penat. Nak tido dulu. Later.

Tiada ulasan: