Rabu, 11 Jun 2014

Ooopppppssssss

June 11, 2014

Korang, plis jangan banned blog aku lepas baca entry ni ye. Aku cuma nak bercerita je..

Tahun lepas adalah tahun reproduction untuk pejabat aku. Means ramai la staf wanita bercuti bersalin. Berderet-deret, berturut bulan pulak tu! Jadi bila masing-masing dah naik kerja, macam-macam la cerita yang nak dikongsi untuk pengetahuan bersama. Ada yang cerita pengalaman bersalin, ada yang bertanya isu-isu dalam kain yang dialami lepas bersalin. 18SX ok. Tapi memandangkan semua yang pakat berborak ni adalah orang yang dah berkahwin, dan hala tuju perbincangan bukanlah menjurus ke arah yang bukan-bukan, maka tak la salah pada hemat aku yang slow ni.

Ada yang mengadu aktiviti senggang bersama partner masing-masing sekarang ni dah berkurang sejak ada anak. Well, part ni yang menarik perhatian aku ye kawan-kawan. Ada pasangan suami-isteri yang mengalami kedinginan dalam hubungan intim selepas isteri melahirkan. Macam-macam la puncanya, terutamanya perhatian masing-masing terarah ke ahli keluarga yang baru kan. 

DAH CUBA VITAMIN E-COMPLEX SHAKLEE?

Pehal lak ni eh? Kenapa aku suggest kat korang Vitamin E-Complex Shaklee? Hmm, macam ini ceritanya kawan-kawan:

1. Di kalangan orang yang dah familiar dengan Shaklee, Vitamin E-Complex ni digelar sebagai vitamin 'Love'. Pengambilan Vitamin E-Complex akan membantu penghasilan hormon estrogen lelaki dan keseimbangan progesteron wanita. Ha, nanti mende-mende ni la yang akan merangsang kehendak seks korang. Try la korang husband & wife makan Vitamin E-Complex ni, then gtau aku hasilnya.

2. Berhajat untuk mendapatkan zuriat? Jap, korang tau yang dalam badan kita ni ada banyak radikal bebas kan? Radikal bebas ni la yang akan merosakkan atau memusnahkan sperma dan ovum di dalam tubuh suami-isteri. Berusaha gigih tapi tak melindungi sperma dan ovum dari serangan radikal bebas pun tak guna juga ye, tuan-tuan dan puan-puan. Pengambilan konsisten Vitamin E-Complex selain melindungi 'aset-aset' kita, juga membantu meningkatkan kuantiti dan kualiti sperma. So nanti takde la perjalanan 'perenang-perenang juara' tu terkandas tengah jalan kan? (masa nutritionist tu cakap macam ni dalam bengkel nutrisi, aku jadi malu alah pulak.. pehal eh?)

3. Rajin-rajin la consume Vitamin E-Complex ni, in shaa Allah, kelihatan awet muda. Vitamin E-Complex ni kan melambatkan kesan penuaan.. tak kisah la untuk lelaki ke perempuan ke. Zaman sekarang ni perbincangan mengenai kecantikan tu adalah subjektif, tak terhad kepada perempuan sahaja. Bila dah ambil Vitamin E-Complex ni nanti takde la kulit korang rosak kena UV radiation matahari. Kurang la jugak kedutan, jeragat and risiko kanser kulit.

4. Untuk wanita yang selalunya dijengah oleh 'teman bulanan' sambil diiringi oleh simptom yang ganas (bunyi kemain lagi!), or wanita yang menghampiri menopause, ambil la Vitamin E-Complex untuk membantu korang kurangkan kesan mood berubah, cramps, depression, sakit kepala dan simptom-simptom yang lain. Memang aku suggest ni.. sebab aku dah tengok mak aku go through menopause without any supplement. A strong woman is strong, tapi kalau ada yang boleh back up dan membantu, why not?

Dah, tak yah bebanyak ye. Minat nak mendapatkan Vitamin E-Complex? Macam biasa la:

Salina Mohamad Sulaiman
SID 919274
Call / SMS: 01128550331

Tiada ulasan: