Rabu, 4 Jun 2014

JanganGelojohSangat,Bang

June 4, 2014

Aku sekarang dalam mood tak menentu, sebab tengah mempertimbangkan sesuatu. Biasanya dalam mood tak menentu ni aku pilih untuk tak marah. BAHAYA!! Walau bagaimanapun, ini tak bermakna aku tak akan membahan sape-sape atau ape-ape saje yang dengan sengaja memprovokasi aku ketika mood aku sedang berhibernasi neh. Tengah hari ni, abang lori kat belakang aku tadi dengan senang hati meng'offer' diri untuk jadi bahan.

Cuaca dah gelap, nampak sangat nak hujan. Aku nak bergegas sangat pun tak boleh, sebab lampu isyarat merah ye. Kena pulak aku kat depan sekali. Sambil menunggu turn, aku ber'karok'. Jadi la, dah sensorang dalam kereta. Bukan mengganggu sape-sape melainkan malaun tu sendiri pi tadah telinga kat tingkap kereta aku, lain le ceritanya. Yang tu saje MENEMPAH namanya ye.

Aku perasan ada lori kat belakang aku masa red light tadi. So what, tunggu turn kan? Alih-alih lampu baru je bertukar hijau, lori ni dah hon panjang kat aku. KO DAH NAPE, BANG? TEBIAT? Apa buta ke mata ko, kan ke kat depan aku tu ada motor. Selagi orang depan aku belum jalan, kena la tunggu. Takkan nak dilanggar pulak orang depan aku tu? Sok sape yang kena jel? Aku ke ko bang?

Aku drive je la macam biasa. Lori yang dok honk aku sangat tadi bukan la laju pun, kot nak kata kejar masa. Dok terhegeh-hegeh gak (cara lori la). Elok sampai simpang nak masuk ke kawasan opis aku, dia honk lagi sekali. Nasib aku tengah nak masuk pagar. Kalau sawan aku sampai tadi, mau je aku turun amik nombor plet lori ko bang, aku up kan kat FB. Kot la ko perlu bantuan pape tapi malu meow-meow ke, tak pun ko tak pernah jumpa hon lori. Sekali jumpa, ha, amek kau! Asal boleh tekan!

Dah dah, aku ada mende nak buat. Abang lori, jangan gelojoh sangat la bang. Orang gelojoh ni selalu nasib tak baik.. pesan laki aku. PERCAYALAH.

Tiada ulasan: