Rabu, 11 Jun 2014

Akhirnya..

June 11, 2014

Dah 2-3 entry aku sebelum ni penuh sifat meroyan kan? Bukan apa, tahap mental aku very close to schizophrenia, maka adalah dengan tak sengaja aku me'lauk'kan orang dalam blog ni. Hari ni, Alhamdulillah, tuhan dah bagi aku cool down sikit. Even entry 'lauk' tu adalah jujur sebab aku memang tersinggung dengan apa yang aku dapat tau dari orang itu tentang orang ini, still, aku tak berminat nak sambung meroyan. Banyak projek yang aku nak kena siapkan sebelum aku mula BERCUTI

Ye kawan-kawan, aku akan BERCUTI!!

Dan aku menggelisah hari tu sebab aku tak dapat nak buat pilihan yang mana satu patut aku terima. Silap aku jugak, bila dah dapat keputusan interview, aku bertanya orang. Memang la kata hati akan sikit sebanyak buat keputusan yang favor pada suggestion orang sekeliling. Tapi bila ditimbang-timbangkan, bukan tanggapan atau cadangan orang yang utama bagi aku.. sebaliknya adakah aku IKHLAS untuk meneruskan pilihan aku tu? Maka dengan ini hati aku dah nekad dengan keputusan awal aku dulu.

Semalam jugak aku angkut En. Noor ke opis untuk kemas barang-barang yang aku nak bawak balik. Ye la, 3 tahun aku gi sambung belajar nanti mesti la opis ni kena ada kerani baru. Nampak macam sikit je, sebab kebanyakan barang kat bilik ni milik pejabat. Kalau jumpa stok berkotak-kotak Tupperware tu, adalah difahamkan bahawanya ia adalah milik office-mate aku. Tak pun officer yang memang member Tupperware tu.  Orang lain tak ambil peduli sangat bila aku usung barang-barang keluar. Tapi ada juga yang menegur, eksaited tengok aku kemas barang. Dia cakap, "eh, dah dapat keluar ye? Sambung belajar? Seronoknya!!". 

Ok. Jangan nanti ada yang tergoda dan mengikut jejak langkah aku sudah la.

Pagi ni aku cuba dapatkan final opinion suami aku sebelum aku buat keputusan bila surat keluar petang ni. So far, masih ayat yang sama - "Abang redha Salina nak sambung belajar. Abang dengan Safiyyah ni jangan dirisaukan, pandai-pandai abang uruskan". Alhamdulillah.

Tapi kan bang, kalau aku dapat tau ko makan megi hari-hari siap la. Aku dapat cuti je, hari-hari ko makan beriani kambing!

Note: Terima kasih sebab tak melompat disebabkan tahap mental aku yang sungguh down pada minggu lepas.

Note: En. Noor, arigatogozaimasu sebab redha ke atas saya dan pilihan yang saya buat ni.

Tiada ulasan: