Selasa, 24 September 2013

DisastrousButStill..

September 24, 2013


Hari ni aku bangun lewat. Pukul 6.40 pagi baru aku terjaga, itu pun masih tak boleh nak buat apa sebab nak melayan kerenah Nur Safiyyah yang merengek-rengek nak menyusu. Aku sabar je tunggu, sampai la pukul 6.50 pagi, baru la anak lega dan sambung tidur. Elok selesai mandi dan solat (subuh GAJAH aku hari ni - ya Allah, ampunkan la aku), sesi pertama aku bermula. Agak bergegas tapi tetap lambat jugak. Mana tak nye, sejak dua-tiga minggu ni Safiyyah suka latching left side je sepanjang malam. Sudahnya menjelang pagi, right side dah macam bola sepak, bengkak semacam. Ada sekali tu sampai tahap aku rasa tak boleh nak bernafas, senak!



Totally right side, ni hasil pertama aku untuk hari ni. 8oz yang closely buat aku senak sekali lagi pagi ni. Hadoi!! Lupa, hari ni aku kene ke Bukit Aman dengan bos untuk attend satu taklimat regarding monthly claim pukul 10.30 which means aku akan terlepas sesi kedua. So dah memang jelas jadual aku hari ni akan haywire. Kene pulak, bilik tu nyaman semacam. Aku ni sekarang dah jadi tebiat pulak, asal dalam bilik yang ada aircond je mula la aku minum banyak semacam. Jadinya bila aku selesai taklimat, dah nak dekat pukul 1 baru habis, both side dah mula nak jadi bola sepak. Aku sampai office je, terus call En. Suami ajak makan di luar.


Ini hasil sesi kedua + ketiga. Alkisah nampak je macam banyak tapi sebenarnya cuma 10oz je. Isy, nampak betul tak bersyukur! Sebenarnya berapa sekali pun hasil, aku tetap tadah tangan syukur banyak-banyak pada Allah. Cuma aku risau bila aku tak jaga jadual pam dengan baik, nanti supply aku pun turun naik sama. Sejak Safiyyah nak tumbuh gigi ni, dia meragam selalu nak melekap dekat aku. Kadang tu sampai nak dekat kering aku dibuatnya. Sebab tu bila Safiyyah di rumah pengasuh, aku akan pam sebanyak yang boleh, buat stok sehabis boleh.


Dan ini la hasil sesi keempat aku. Disebabkan jadual aku dah berterabur, syukur ya amat la aku dapat jugak 60z untuk sesi kali ni. Siap aku basuh pam, dah ready nak tunggu En. Suami jemput aku balik. Disebabkan aku nak jugak stok harian aku tak kurang dari 30oz, maka pukul 7 nanti aku akan pam lagi, dan seterusnya pukul 10 malam. So aku akan update lagi.

Alkisah nak pam pukul 7 mimpi je la. Sudahnya pukul 10 malam baru dapat pam. Sebab?


Dah sampai rumah kene la update dulu apa yang jadi. Mana la tau kot ibu ada plan nak berjalan-jalan malam ni. Che Piah tak boleh tinggal!


Ooo.. takmo jalan-jalan ye ibu? Takpe.. Che Piah tido dulu! Macam ni la gaya anak aku bila dah lepas maghrib semalam. Siap mengepak lagi time tidur.


Dah penat terlentang, golek pulak. Time tidur sekarang ni macam-macam gaya ada. Terlentang, meniarap, mengiring, terlentang kepala senget (sebab nak menyusu tanpa mengiring badan.. boleh?).


Masa ni memang nyenyak sekali la anak aku lelap. Macam tak nak bangun-bangun dah. Habis satu tilam tu dia golek sorang. Aku ngan ayah dia tidur la kat hujung-hujung tilam malam-malam, sebab takut nanti terlenyek anak aku. Percuma je jadi mashed potato!!


Dah dengar suara Pak Tam, bangun la jap. Nak gak main ngan Pak Tam. Buku Mastika kat tangan tu wajib.. memang la wajib. Wajib koyak!


Masa ni la aku pam susu. Tengok dia perhatikan aku. Bila aku nak snap gambar dia, cepat-cepat la Che Piah menghala kat tempat lain. 


Siap borak-borak dengan ummi dia yang baru balik keje. Aku dengan gigih cuba gak siapkan pam sementara dia nak main ni. Nanti elok penuh semula, dia pun dah kuyu nak tido. Jom tengok hasil..


Okeh korang.. aku dah nak lelap. Semalam aku ngan Che Piah memang payah nak lena sebab bahang sangat. Malam ni try tido nyenyak lagi.. Jaa mata!!

Tiada ulasan: