Selasa, 24 September 2013

PadaHariNi - Sept 23, 2013

September 23, 2013

Aku awal-awal pagi dah bangun, nak kejut Nur Safiyyah untuk bangun menyusu. Memang la si kecik tu bangun, tapi bukan nak menyusu betul-betul pun. Dah dua-dua belah let down, dia latching sebelah je lepas tu terus main. Hadoi la! Aku malas nak hangin pagi-pagi, terus bangun and pump kasi kosong dua-dua belah. Masa nak simpan, ternampak la hasil hujung minggu aku.


Jap, aku rasa macam ada sebotol missing. Sebabnya kat bahagian atas tu cuma muat 16 botol je. Lagi 3 botol ada kat rumah pengasuh. 


There you go.. ada sebotol yang tersesat. Then ada 4 peket kat tepi tu. Insya-Allah cukup stok ni untuk 4 hari, provided Safiyyah makan bubur. Tapi aku tak boleh nak leka jugak. Kadang-kadang bila anak-anak pengasuh cuti, anak aku main tak hengat dunia, kerap la lapar dan dahaga. Setakat 6 botol sehari, pejam mata je. Huhuhu.. sesak nafas ibu ni!


Sesi pertama seawal 7 pagi. Ni hasil selepas Nur Safiyyah melekap sepanjang malam (sampai lenguh badan aku tidur mengiring).


Sesi kedua pukul 11 pagi. Memandangkan semua 17 botol dah penuh, dan baki 3 botol masih berisi di peti ais rumah pengasuh, maka aku terpaksa la menggunakan plastik. Sejak dah pandai guna botol ni, plastik yang aku beli dulu macam aku tak pandang je. Sungguh lupa diri betul!


Pukul 2.30 petang selepas aku masuk semula ke office, aku pam dan atas ni la hasil nye. Selalu memang macam ni. Hasil sebelah pagi memang meriah, tapi menjelang ke tengah hari dah mula slow, petang memang sedih. Tak caya? Tengok bawah.


Kan? Betul tak? Ni sesi keempat aku, pukul 5.30 petang. Memang seboleh-bolehnya aku akan pam di pejabat sebab bila dah sampai rumah nanti, mimpi la aku nak pam. Anak aku macam tau-tau je ibu dia nak pam susu, dan-dan tu jugak la dia merengek nak susu jugak. Haishhhhh!!

Anyway biasanya aku akan pam selang 2 jam tapi minggu ni aku agak kelam-kabut sikit. Kerja agak bertimbun, dan aku masih mempertimbangkan sama ada aku perlu beli lagi 10 botol untuk storage atau tak. Mula-mula dulu aku fikir 10 botol dah cukup. Sekali dah hantar rumah pengasuh, langsung kat aku tak ada. Dah menggagau nak beli 10 botol lagi. Ingat dah ada 20 botol ni cukup la. Ala, setakat nak buat rotate je. Konon!! Sekali aku renung-renung balik, macam tak cukup pun ada. Apa pun, tunggu gaji nanti la jawabnya. Ok sok aku update lagi. Jaa mata!!

Tiada ulasan: