Khamis, 5 September 2013

LawatanKebajikan

September 5, 2013


Kenapa dengan Mountain Dew ni ye? Kaitannya dengan tajuk entry? Jap korang, jap.. aku terangkan..

Office mate aku, si Zunainie, dah pun selamat bersalin petang semalam. Kebetulan aku buka FB, ternampak la statement kat situ yang bagitau dia dah bersalin sorang anak lelaki petang jam 1600 hrs (plus minus la eh, aku tak ingat sangat pukul berapa sebenarnya). Jadi kawan-kawan pejabat yang lain dah pun mengaturkan satu lawatan kebajikan.

Aku pun ikut melawat sebab pegawai aku, Insp Rohana adalah in charge person untuk lawatan kebajikan minggu ni. Dipendekkan cerita, kami semua - Insp Rohana, Sjn Jamiyah, Noor Hayati, Rohani, Noor Hafizah, Faraziana dan aku menuju ke HUKM. Kami melawat Zunainie, lepas tu melawat isteri sorang anggota di pejabat yang juga baru lepas bersalin.

Pendekkan cerita lagi ye. Lepas melawat, aku kehausan (serius ni, aku memang kehausan ya amat!). Masa kami melintas satu vendor machine, aku pun 'mengepau' la si Fara. Dah air kat mesin tu murah je, RM1 setin. Dalam pada aku dok mengepau RM1, yang lain-lain pun ikut sama mencari duit. Sudahnya, aku memang dah tentu la dapat setin Mountain Dew sebab aku memang nak sangat. Yang paling aku tak bajet adalah:
  1. Insp Rohana pun beli setin air - Lipton Ice Lemon Tea
  2. Rohani pun sama beli setin air - Lipton Ice Lemon Tea
  3. Noor Hafizah beli sebotol air - Twister Blackcurrent
  4. Noor Hayati pun nak jugak, ikut beli setin air - Lipton Ice Lemon Tea 
  5. Faraziana sudahnya tergoda, pun beli setin air - Mountain Dew
Mujur la Sjn Jamiyah tak beli air sama. Rohani buat kebajikan lebih, beli setin Lipton Ice Lemon Tea untuk Idham yang dah tolong hantar kitorang pergi buat lawatan kali ni. Gile la aku punya report kat sini.. tapi korang tengok sendiri la chain of reaction yang bermula dari aku, ripple sampai ke Fara. In the end, sampai semula ke office masing-masing pegang setin air sorang. Macam tu la kisah lawatan kebajikan kali ni..
 
Motif tulis macam ni? Aku just nak simpan memori lawatan kebajikan kali ni yang agak pelik sikit. So til next time, jaa mata!!

Tiada ulasan: