Isnin, 23 September 2013

UntukHariNi

September 20, 2013

Aku memang tak rajin sungguh nak menulis dan menyimpan rekod. Apa kata orang tu.. kalau dah itu kerjanya hari-hari, dah balik rumah memang takmo la buat mende yang sama. Contohnya? Chef. Korang perhatikan sendiri, chef ni kalau kat tempat dia kemain lagi hero dan heroin nye bab memasak. Tapi asal dah sampai umah je, takmo dah. Biar la orang umah pulak yang masak. Dapat telur goreng ngan kicap pun jadi la. Hmm.. dah melalut jauh pulak. Asalnya nak cerita, setiap hari aku simpan rekod perbelanjaan, kira-kira.. jadi bila dah sampai rumah, aku tak mau tengok sebarang benda berkaitan rekod. So ini la gunanya blog..


Kalau ikutkan, nampak macam pelik sikit la. Apa la reason aku letak gambar susu kat sini. Tapi disebabkan aku dah memang malas nak simpan buku, biar aku amik gambar pastu terus letak kat sini. Dah namanya pun rajin nak amik gambar sangat.

Sesi pertama aku pam pada pukul 6.30 pagi, selepas Safiyyah puas menyusu (dan selepas aku jenuh paksa!). Untuk hari ni, sesi pertama aku pam dapat hasil 5oz. Pagi-pagi hari bekerja aku memang tak sempat nak snap gambar. Selalunya hasil pam pagi aku hantar ke rumah pengasuh. Jadi dalam gambar kat atas ni, aku snap hasil pam sesi kedua. Pagi ni aku ke bank, lepas tu lajak ke Bangi pulak. Jadi by the time aku sampai ke office semula dah lewat sungguh. Aku tak suka bila jadual haywire macam ni. Even hasil nampak macam banyak, tapi seriously disastrous! Nampak je cam tiga botol, sebenarnya total hasil pam sesi kedua cuma 9oz je. 



Takde keje betul kan? Tapi nanti aku lupa apa yang aku makan. Sometimes ada yang aku makan menyebabkan susu banyak, ada yang menyebabkan susu drop. Dah alang-alang aku nak letak gambar, edit skali, letak sama apa yang aku makan. Lunch tadi ada makan-makan kat office aku ni, jadi mewah sikit la. Nasi beriani. Yang penting aku makan buah.

Tiada ulasan: