Rabu, 5 Disember 2012

Indulgence

December 5, 2012

Jumaat lepas aku diserang rasa sakit perut yang amat sangat (rasa macam contraction pun ada) diselang-selikan dengan rasa sakit pinggang (macam nak patah terus!) sepanjang malam. Jadi pada Sabtu pagi aku sungguh tak berdaya nak bangun dan masak untuk sarapan. Terpaksa la dengan wajah sememeh (buruk gile!) aku merayu En. Suami untuk tapau nasi lemak kat akak belakang tu. Nasib la En. Suami faham dengan kedudukan aku yang serba tak kena ni, dia tapau nasi lemak kerang tanpa banyak songeh. Sedap!

Tengah hari tu aku dah rasa lega sikit (lepas sambung tido masa En. Suami pegi keje) jadi aku bangun dan masak untuk En. Suami balik lunch. Tak berapa recall dah apa yang aku masak, tapi aku sempat pesan pada En. Suami supaya tolong keluarkan duit untuk belanja barang dapur esoknya. Petang tu En. Suami balik lambat, makanya aku dalam ati ada kehairanan nape la pak incik sorang ni balik lambat agaknya. Nak kata OT, soheh wajib tak ada waktu mula keje tempat baru ni.

Lama aku bersoal-jawab dalam hati sorang-sorang, tiba-tiba ada bunyi "knock, knock, knock" kat pintu. Aku yang dah semakin lama jadi kenderaan berat ni pun bergerak la ala kura-kura untuk buka pintu. Bukan wajah En. Suami yang terpacul menarik perhatian aku, sebaliknya satu bau yang aku agak sungguh familiar pada deria bau aku yang dah tak berapa tajam ni. Oh dear, biar benar la suami aku ni kan? Dah berapa hari la agaknya aku dok sebut-sebut nak makan mende alah ni tapi aku gak yang tangguh-tangguhkan. Jom usha.



Sungguh ketara sekali apa yang korang nampak kan? En. Suami pejam mata je gi beli dua biji durian, melayan tekak aku yang dah dua tiga hari sebut nak tapi tak gak beli.


Wow, seriously aku memang terliur bila En. Suami siap buka buah yang pertama. Tengok isinya, kuning, demok-demok. Korang jangan tipu la kata tak teringin.. hik hik hik.


Isinya manis wei. Aku dah memang tentu pantang nampak En. Suami makan, semua aku nak rasa jugak. Tak kira la apa pun. Sejak mengandung ni, lagi melampau kehendak aku nak makan durian. Ni dah kali ketiga aku nak makan. Padahal sebelum ni bila tiba musim, tak kisah pun kalau tak pekena durian.


Tengok tebiat En. Suami. Dah tau aku memang akan makan pe je yang dia makan, sengaja je sorok-sorok dari aku. Tak baik tau!


Gambar tak berapa clear sebab En. Suami tengah khusyuk makan, tak kisahkan orang lagi dah. Tengok tu, dah siap buka buah yang kedua pulak.


Ni memang niat nak 'bakar' aku supaya aku marah.. kan?

Kesimpulannya, aku sejak mengandung ni makan lebih banyak durian daripada tiga tahun sebelum kahwin dengan En. Suami. Kena pula ada yang melayan kehendak makan aku yang makin melampau, makin menjadi-jadi la aku. Korang, jemput la ye.. ah ye, lupa lak. Meh sini aku tolong promote. Abang yang jual durian ni tak main jual kilo. Dua biji durian yang En. Suami beli tu cuma berharga RM15.00 tunai sahaja. Nak tau yang mana? Cuba gi cari restoran Jalal Yusof, tepi jalan dekat ngan restoran tu ada abang jual durian. Kat situ la. Moh kita gi ramai-ramai!

Tiada ulasan: