Khamis, 6 September 2012

PotLuck-afterParty


Briefing untuk semua pegawai/ anggota/ kakitangan awam wanita dan disambung dengan potluck raya. Masa briefing takde sape nak amik gamba sebab sibuk gile mendengar (dan berceloteh), begitu juga la dengan makan time. Aku pun takde masa nak click click kamera.. sebab sibuk nak amik makanan. Tapi selepas makan, lain ceritanya.. Sila menjamu mata dengan kerenah kitorang kat sini..

p/s: Jangan heran sangat la ngan proportion gamba ni yang nampak cam terlebih ruang skit kat blog neh.. (aku suka gamba besar-besar, nampak JELAS sape ada dalam gamba tu. Hik hik hik)


Masa ni cuma kitorang berlima je yang gedik-gedik nak try positioned camera. Nape background camtu? Tah la, cuma aku rasa kat situ je yang cerah sikit, gamba pun nampak cantik..

Ohohoho.. tadi lima orang kan? Skang dah tambah lagi satu. Cuba teka siapa orangnya..
 

Nak saya perkenalkan? 
Dari kiri: Kak Nor, Kak Ros, Kak Nani, Faraziana, Fiza, Kak Sue, Kak Yati, Kak Ani, Mardhiyyah dan Salina.

Masa ni yang
best.. sorang je yang tertinggal sebab dia kat tempat lain. Tapi korang boleh tengok la betapa semua orang bergaya dengan baju raya masing-masing (dah bagitau awal-awal ada potluck, so masing-masing melaram la, termasuk la aku) ^_^


Orang lain makan penuh tertib, duduk suap makan elok-elok, dia sorang je yang makan berdiri. Sibuk business, saham tengah naik.. kui kui kui


Ari ni aku bawak kamera kecik je, maka aku kurang puas ati skit dengan kualiti gamba. Or mungkin aku sebenarnya tak pandai snap photo kot? Nampak tak kumbang sorang kat ujung tu? 


Saje je amik gamba kak Ani sorang-sorang.. promosi


Propa betul la makcik sorang neh.. Nak sumbat mulut pun ada posing maut..


Ye la.. ye la.. gamba tadi gelap skit. Amik yang neh, lagi cerah..propa lagi


Menu ari ni, bihun Singapore plus lemang plus rendang ayam plus teh tarik.. 


Ha.. ingat kumbang tadi? Dia sorang je la laki tatkala kawasan ni dibanjiri orang pompuan yang tengah makan. Diperkenalkan tokeh karipap opis aku, En. Mohd Rizal..


En. tokeh pun nak posing jugak..


Mardhiyyah ngan Asmihan.. tengah makan pun sempat stop nak snap photo


Wife En. Noor.. saje je mintak gamba sendiri pakai baju merah menyala. Baru beli malam tadi okeh.. 


Asal gamba neh kembang pun aku tak tau.. halal je la 



Kak Sue sorang je pakai baju bling-bling. Terkepit lak dek itam putih biru..


Ni buang tebiat namanye.. snap gamba sendiri..


Tengok? Konon dah setting la tu.. kaki kitorang kene 'makan' dek kabinet lapik kamera..


Sementara menunggu photographer setting kamera + timer + position..


Hasil kerja saya.. =)

Makanya berakhir la kisah kami gegerl kat opis neh bergamba sakan. FYI masa kitorang amik gamba neh tadi bos siap lalu lalang lagi tapi sebab dia lelaki, takmo bagi masuk sama! Jaa ne..

Tiada ulasan: