Jumaat, 18 Julai 2014

BleakDay

July 18, 2014

Sepatutnya hari ni buka puasa dengan group usrah. Bab ni memang den lomah. Aku bukan tak suka, in fact aku tertanya-tanya jugak bila naqibah group aku, Farhana, nak arrange meeting. Aku suka dengan aktiviti yang ada kat sini, kecuali bila semua pakat nak menggatal letakkan status wajib untuk aktiviti masing-masing.

Plan nak buka puasa ni pun baru tengah hari tadi buat, sebab cam biasa la lunch break every Friday, masing-masing menggelupur nak buat aktiviti, then siap paksa-paksa orang datang. Naqibah aku jenis yang low profile, even pesan group kitorang just bawak nasi putih je sebab lauk dia sedia. Aku dah ready okeh.. so sangat ralat.

Arahan dari supra-senior tadi is everyone kena berkumpul di surau sebelum 6.45 p.m. dengan membawa makanan masing-masing untuk berbuka. Wadehell? Hari-hari aku keluar nak dekat kol 7 just to make sure makanan yang aku tapau tu still panas and air still sedap. For the usrah group, I made an exception. Alih-alih tak sedar. Hadei la!!

Tiada ulasan: