Isnin, 2 Julai 2012

LunchDate

June 28th, 2012; aku n colleagues telah memanjangkan langkah kami sewaktu lunch. Selalunya tak pernah kua opis pun (sebab aku sangat tak tahan panas.. en. MiG mudah je nak melawat) tapi disebabkan pegawai nak belanja;

diulangi: NAK BELANJA 

punya pasal, makanya kami se'opis' neh yang sememangnya tolak batu kayu je, tak pikir panjang. So tengah ari khamis yang amat berasap pale tu, aku berangkat le bersama semua kengkawan menuju ke Di Ju Restaurant. Ingatkan just nak makan ala kadar je (sebab masa bekfes masing2 dah menelan meal cam ular sawa), tapi disebabkan lunch neh makan nasi beriyani, oh no.. godaan punya pasal, kasi hentam abis la!

Previous years, aku cuma bawak kamera tepon je le (sebab tak mampu nak beli yang digital nye) to every event yang aku attend. Eleh, bukannye amik gamba sendiri pun, banyak capture muka orang yang berbagai2. Tak sangka lak last year disebabkan Madame Dhiyaz telah sudi memurahkan ati untuk jual kamera kesayangan dia kat aku, so lunch date aku bertemankan Nikon D3000.

Sila cuci mata anda dengan hasil tangan-gatal kami berempat (Madame Dhiyaz, Fiza & Fara as well as me). Enjoy!

nak aku kenalkan? from left: bos aku (tn. Aziz), tokeh yang belanja kitorang lunch (tn. Ghani), big boss kitorang (tn. Azizan) and member baik bos aku (tn. Tan). Masa neh awal lagi, ramai jemputan yang belum sampai.

ni la kitorang.. from right: Fiza (siap pakai baju kebaya sebab nak lunch date nye pasal), next is Dhiyaz, followed by adik ipar, Fara, and lastly, wife en. M. a.k.a. aku la tu. Masa ni memang poser abis la, sebab orang belum ramai. Siap couple kt bunting blakang tu enter frame lagi!

Yang ni spesel skit, sebab korang tengok sendirik la gaya dia. Kemain lagi menyengih lebar. Aku kene tunggu dia jumpa style baru boleh shot tau! Adoyai la kak yati neh!

Vet group: kak Ani (left), kak Yati, kak Ros, kak Sue and kak Noor. More seats to be filled.



Late comers: up - kak Nani, pn. Rohana & pn. Ayuni
Below: en. Ismail, Ahmed, Raziman.. 





See? Aku ngan Dhiyaz nye obsession. Actually bab photo serviette tu Dhiyaz yang amik sebab bab2 angle neh memang aku tak reti langsung. The food part memang keje aku (dah memang feveret aku pun!). Cuma chandelier tu aku tak bape nak paham nape kitorang sibuk amik gamba lampu. Agak sebab kaler dia ireng kot!


Semua orang dah selesai makan. Macam ular sawa untuk kali kedua. 

Sila tengok buktinya dengan mata kepala anda sendiri. Ada nampak baki? 


Dia sorang je yang tak abis2 makan lagi.. hehehe


Dessert yang initially tak ada dalam menu tapi tokeh siap offer, sume orang pakat amik sorang semangkuk. Nasib baik la kecik.. kalau mangkuk tu besar, kussss semangat!


Saje gatal tangan.. Bukan senang nak amik gamba pn. sorang neh!

Ahmed pun mau masuk sama! 

Mari usha Mr. YB, En. Mohamad Rizal. Tekun gila amik makanan!

Kitorang dah selesai isi perut (buktinya? tengok masing2 try tahan nafas, nak kempiskan perut. hik hik hik). Sebelum masing2 dengan berat ati nak masuk opis semula, kitorang amik gamba dulu.. thanks to En. Tumirin whom kindly acted as our photographer.

Hence the photo concludes our lunch date at Di Ju Restaurant on hot, dry Thursday afternoon. To Tn. Ghani, makaseh bebanyak sebab murah ati nak belanja kitorang. Dah, jom masuk keje!

Tiada ulasan: